Skräcken på Töjnan

Nu är äntligen fyra jonsdagars hårt arbete över! Ica Maxi i mitt hjärta, men nu förtjänar jag lite ledighet.

Nu känner jag att det är dags att berätta vad som hände i onsdags. Jag och Sara hade bestämt oss för att göra något med vår annars så tråkiga kväll och åka till IKEA. Sara var på jakt efter IKEA:as årliga julkulsrea och jag joinade med glädje.

Jag lämnade mitt hus i en hast och glömde min mössa. Eftersom det var väldigt kallt ute gjorde jag det bästa av situationen, min halsduk fick bli ett hukle. Detta innebar att jag fick vad man kallar ett tunnelseende  vilket innebär att jag inte såg så bra åt sidorna. Då gick jag där längs vägen med mitt lilla huckla på och insåg hur slaskigt det var på vägen, bäst att jag gå upp på trottoaren som kommer om en stund, sagt och gjort jag gick upp på trotttoaren och gick längst staketet när jag helt plötsligt fick för mig att titta till höger. Jag hörde inget ljud och såg inget speciellt men ändå tittade jag höger...till min  mycket strora skräck står jag öga mot öga med en hjort/rådjur/monster (vidare efterforskningar har visat att det var alldeles för stor för att vara ett rådjur och alldeles för oprickigt för att vara en hjort, så jag vet faktiskt inte vad det var) Den kanske stor 3 meter bort och bara stirrade på mig. Jag skrek, sprang över till andra sidan och gömde mig bakom en bil. Jag tittade över gatan och så fasen att där var tre stycken av dem, betandes i lugn och ro. Jag skyller allt på mitt huckle som gjorde att jag inte såg dem innan det var för sent.

Jag sprang ner till bussen, panikslagen. Jag är glad att det inte var en älg!!!


Kommentarer
Postat av: tora

haha, slutsats..Bär aldrig huckle!

2009-01-11 @ 12:54:54
URL: http://toramaja.blogg.se/tora

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0