Födelsedags helg

Det har varit några mycket händelsefulla dagar. I lördags hade jag kalas här på Töjnan. Jag och Johanna gick upp tidigt och fixade det sista med tårtorna och städade lilla lägenhet fin. Tror aldrig att här varit så vackert.

Sen kom då gästerna och jag måste återigen säga tack får alla godomligt fina presenter. Folk från fjärran (småland djupa skogar)hade kommit och men även de som är nära och det var så kul att så många kunde komma.

Tårtorna var kanon goda, fick ju lite hjälp av Emily och Carla som gjorde att tårt resultatet blev 6 stycken. Yummie! Sara var först i kön, oväntat, tätt följt av Ida, oväntat! Gott var det i alla fall.



Efter tårtkräng kom ett illamående som hette duga. Men det var bara att bita ihop eftersom vi skulle åka och kolla på herrmatchen i hallen. Det var kul att se att våra herrar bara vinner och vinner nu för tiden och såklart gjorde de det även lördags. Det var en bra bra lördag med bra bra vänner! Tack

Söndagen den 18 januari alltså min riktiga födelsedag, eller lite mer denna gången min 20 årsdag, började underbart! Min älskade Johanna Falkovic hade gått upp klockan fem. Smygit in i köket och gjort mackor till min och mixarat mig en smoothie. Jag hörde ingenting och blev chokad och oerhört glad när jag vaknade till en liten bricka med frukost+ljus, sång och så klart att Johannis tassade fram på tå. Tack min vän!

Varför uppe så tidigt då? Jo vi skulle ju till Ängelholm och spela match. Mer om det säger vi inte :P Det blev i alla fall 15 h på en buss. Men jag fick i alla fall träffa min underbara famililj. Fick ett superfint halsband och en supersnygg väska, även en liten ansiktskräm. Men de som laget tyckte var den bästa presenten var en hink full med godis som gick laget runt på bussen ett antal gånger. Det blev en bra dag det med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0