Kreaktivitetsdag


Ojoj vilken dag. Känns som om jag har ahft fingrarna jobbande hela dagen...eller jag i alla fall från klockan 18.00 tills nu 23.17. Åkte in till stan idag med Mami och strosade i affärerna lite. Hittade äntligen den där blusen som jag velat ha i ett antal månader nu. Nu var det bara den höga kjolen som saknades. Men eftersom ingen hög kjol någosin kommer passa Fröken Bergh bestämde hon sig, efter lite inspiration på Toras blogg, att sy en kjol själv.

Mami visade mig Malmös gömde tygaffärer. Hittade ett superfint sommrigt tyg som bara skrek att det ville bli tillen kjol. Det blev en väldigt enkel design, men man kan ju inte bli SaraRöd direkt. Men man kan ju alltid hoppas att man avancerar under sommaren. Vem vet var det här kan sluta

Kreaktiviteten fortsatte med att rama in och fixa lite med ett par väldigt fina målningar som jag fått i studentpresent. Får mig att tänka lite projekt runway och lite skiss för design, roliga och lite annorlunda. Det ska lätt få hänga på mina väggar
uppe i Stockholm.

Tillsist blev det lite fix med studnetkort och liknande. Den där studenten kommer alltid tillbaka på ett eller annat sätt, underbart! Imorgon är det midsommar, då kanske man även får användning för sin nya kreaktion.



I ära till min vän sararöd tar jag dessa posebilder. <3

Kommentarer
Postat av: sararöd

men mums på dig! kan du inte sy en till mig med, looking gooood! du kommer lätt vara snyggast i midsommar sverige imorgon! love.

2008-06-20 @ 00:53:55
URL: http://mymoon.blogg.se/
Postat av: ellen

mmmm vad fint lovisa! :D

2008-06-20 @ 11:20:48
URL: http://sittstill.blogg.se/
Postat av: tora

blommig-kjol är så snyggt! :)

2008-06-21 @ 13:30:24
URL: http://toramaja.blogg.se/
Postat av: Anonym

låter som ett kul sommarjobb ;) hur länge ska du jobba?

2008-06-24 @ 22:26:14
Postat av: Lovisa

Jag ska jobba i 6 veckor! Gaaah :P!!!!

2008-06-25 @ 21:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0