Min Sambo: Musikvetarn

Johanna och jag satt och löste korsord här om dagen. Jag tyckte det var något som inte stämde och jag kollade lite på vad det kunde vara får någonting. Såg att Johanna hade skrivit lite konstigt...

- Känd Alicia...Babs? Vem är Alicia Babs?
- Oj jag tyckte att där stod Alice.
- Ja men det finns ju ingen som heter Alice Babs, hon hete ju Alice Baah
- Vem är Babs då?
- Det är ju LillBabs, men hon heter ju inte Alice (vid senare eftertanke finns visst Alice babs)

...för att skoja lite med Johanna nämde jag såklart detta för henne på träningen igår, då blev konversationen såhär.

- Visst är hon där Alicia Babs bra!?
-Jo verkligen Alicia, Alice eller vad tusan hon nu heter. Men det måste ju vara jobbigt att alla glömt bort vad hon till och med heter...det är ju inte precis någon som går runt och sjunger ABC längre.
...
- Du vet att det är Anna Book som sjunger den och inte LillBabs?
- Öh nej.


Trots sina brister inom svensk musik gillar jag henne i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Falkovic

Haha, alicia, lillbabs, anna book, alice bah.. same shit different name! PUSS på dig lovan :)

2009-02-21 @ 10:56:44
Postat av: Anonym

HAHAHAHA!



Och sen dansade hon också. De där Falk kan då underhålla en publik!



Puss!

2009-02-22 @ 11:14:18
Postat av: s

Hildur Alice Babs Sjöblom, född Nilson i Kalmar den 26 januari 1924, uppvuxen i Västervik, är en svensk jazzsångerska och filmskådespelare

2009-02-22 @ 13:37:24
Postat av: Emma

nej men är de inte en bild från min kamera på den söta duon=) ?

2009-02-24 @ 11:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0