Helgen

Helgen startade inte så bra med en armbågsskada på fredagsträningen. Vet faktiskt inte riktigt vad jag gjorde utan fick bara helt plötsligt äckligt ont och kunde inte sträcka ut armen. Antar att det var någon slags översträckning. Men Johan tog hand om mig och jag fick ha hans gigantiska jacka för att hålla värmen. Så det blev ingen match för mig igår utan en ledig-ifrån-volleyboll-helg.

Dock fick jag i lördags besök av Sanna som hade kommit upp några dagar tidigare för att leka med oss sollentunabor. Samtidigt som Sanna kom snön som på beställning och vi var ju bara tvungna att gå ut och uppleva årets första julsnö. Det blev dock en lite längre promenad än vad vi väntat oss. Vi hittade nämligen en skog som låg inte alls lång ifrån var jag bodde. Vi blev både rätt chockade över att det fanns en skog så nära Sollentuna. Där inne gick vi i alla fall in minst en timme. Eftersom snön hade lagt sig var det inte så lätt att hitta de stigar som var utmarkerade så vi körde helt enkelt freestyle hajking. Det gick rätt bra tills vi helt plötsligt insåg av vi faktiskt inte hade en aning om var vi var någonstans. Vilse mitt i skogen...inte mitt drömsenarium. Men efter lite letande och finnande av fotspår kom vi tillslut ut exakt på det stället som vi hade kommit in en timme tidigare. Det var dagens äventyr och det räckte gott och väl. Men rosiga kinder gick vi in och åt choklad och te.

Senare på kvällen anslöts sig Fröken Röd och det blev film, middag, snack och stjärnor på is. Jag gillar mina 89:oa :)


Kommentarer
Postat av: Andréa

men Lovan då... det finns massor med skog i Sollentuna, du har bara inte upptäckt det ännu!

2008-11-25 @ 15:52:10
URL: http://andreajacobsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0