Home Sweet Home

Ja då har en hel vecka i England passerat och det har varit roligt! har verkligen varit en lärorik vecka och man har läven lärt känna många nya männsikor, kanonkul!

Det har inprincip varit en träning och en träningsmatch varje dag, så det har varit rätt tufft. Tyvärr förlorade vi de två offeciella landskamperna som vi spelade de två första dagarna. Men det gick lite bättre i slutet av veckan. Vi bodde på ett litet sporthotell som låg i ett litet område med lite olika sporthallar. Fick värsta deja vu när hotellrummet var identiskt med det som var på 8-nationers i Geneve. Bodde med Gabbi, underbar människa (Även om hon skrämde mig i duschen och ljög om att de skulle höja systemgränsen till 21)

Vi var rätt många nya i laget och vi fick veta att tradtionen var att hålla rockeytal. Så Elin, Pirre, Soffan, Gabbi, Ullis och jag satte oss ner och komponerade ihop världens finaste sång som smörade stenhårt för våra lagkamrater! Kan det bli bättre?

På fredagen fick vi en välförtjänt ledig förmiddag då vi begav oss till Sheffields shoppingcentrum som btw är det största i England. Elin, jag och Gabbsan hittade den underbaraste affären som jag någonsin satt min fot i. PrimeMark...love it! Tänkte att det skulle bli den perfekta presenten att köpa ett litet minne till Sara, eftersom jag hade fått en väska av henne när hon var i London. Men när jag kommer fram till väskavdelningen blir jag väldigt snopen när min och Saras väskor hänger där...kändes som om fröken Lindberg var steget före mig. Tack vare denna affär ska Elin och jag ta en weekend till Engalnd till jul och shoppa julklappar!

När det väl var dags att åka hem kändes det lite jobbigt. Som vanligt känns som om det är de sista dagarna som man börjar komma tillsammans lite som grupp och men blir mer bekväm. Men det var ett himla rolig gäng att får göra sin debut med. Tack för det :)

Men även om lägret var slut hade vi nog den jobbigaste biten kvar, flygresan hem. Planet var försenat och när vi väl kom upp i luften var vi tvungna att vända för att landa igen eftersom det var åska i luften. Skulle ha kommit hem runt 19.00 men nu blev det 01.00 istället. Inte kanonkul alls. Annars får landslagsläger 5 av 5 toaster. Kanonkul!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0