And so the lion fell in love with the lamb

I lördags var en helt, helt underbar dag. Jag måste nog säga att det absolut var den bästa dagen på hela hösten. Den var perfekt!

Det började med en mysig liten sov morgon till 9.00 då jag och Ffalkovic gick upp för att äta och mysa med lite frukost. Sen bar det av till affären där det var dags att handla allt som behövdes för vår ultimata julbaksdag.

Från klockan 11-16 var det bak non stop. Det började lite smått med att göra degen till lussekatterna och lite ischoklad, sen gick vi på den fruktade knäcken och lite chokladkolor. Till sist med absolut inte minst blev det pepparkakor av alla dess former. Vi lyxade även till det med att göra krisyt på varenda en av dem. Underbart. Vi åt ingenting under den här tiden...eller i alla fall inget som David hade tillåtit!

Dessutom hade vi Peter Jöbacks julskiva på hela tiden. Vi kan väl säga att bakningen tog ca 6 P.J skivor. Den nya tidsenheten här hos Falk och Bergh!

Senare på kvällen joinade Emma och det blev bio, Twilight. Kanske ni redan förstått att jag fortfarande är kär i Robert/Edward och att även Johanna och Emma är det. Det var länge sen jag blev så här alldeles uppe i något. När vi lämnade bion kändes det som om vi hade fått en injektion av pirrande flickhormoner för det gick fan inte att sluta fnissa och bara dö av snygghet.

Och för övrigt var det en underbar kärlekshistoria och sånt går ju alltid hem hos oss tjejer.


Kommentarer
Postat av: Emma

ooo flickhormonerna finns fortfarande kvar! Jävla Rob Pattinsson alltså!

2008-12-08 @ 15:54:32
Postat av: ellen

haha tjaaa... lite annorlunda är det väl, med tanke på vad folk sysselsätter sig med. men ja, visst är det internatkänsla på hög nivå haha. synd att vi inte kunde ses när jag var uppe sist :/ men jag planerar att återvända!

2008-12-08 @ 16:00:49
URL: http://sittstill.blogg.se/
Postat av: Fan

Men det måste finnas många sådana i Sollentuna eller??

2008-12-08 @ 16:38:58
Postat av: Dave

"Vi åt ingenting under den här tiden...eller i alla fall inget som David hade tillåtit!"

va fan???

2008-12-08 @ 19:46:44
Postat av: luoi

tyvärr har jag inte hittat några än

2008-12-08 @ 20:04:20
Postat av: sanna

ja tycker johannas pepparkaka var mycket finare än din... moahaha

2008-12-10 @ 08:57:21
URL: http://sannaschultz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0