Helgen

I fredags (19 sep) hade jag blivit tillfrågat av ljuvliga Andréa om jag ville hjälpa henne att ha en träning med hennes 95-flickor som hon är fadder för. Självklart! Kom lite tidigare till fröken Jacobsson för att ordentligt planera och skriva ner våra övningar. Det kan vara lite svårt att förstå att man efter 6 års volleyboll spelade och 6 olika tränare har svårt att hitta på övningar...men så var fallet.


Men tillslut blev det i alla fall en liten träning och vi var nöjda med. Nu stog vi inför det stora uppdraget, att hålla kolla på 17 stycken 13 åringar. Men det gick bra och det var faktiskt väldigt roligt. Nu känner jag mig som en hederlig sollentunare.

Helgen fortsattes med att Emma B.L hade ett litet mys för-födelsedagskalas hemma hos sig. Jag kan härmed säga att Emma är min nya tårt-guru. Det var skitfina marsipantårtor med rosor och blad. Karamellfärgen hade hon beställt på internet så det var alla dess möjliga färger...bara det skriker ju rutin!

Söndagen blev en nostalgitripp men min kära vän Therese som jag inte sett på en evighet. Vi har gått 1:an - 9:an tillsammans så vi har ju kännt varandra länge. Men nu under gymnasiet i och med att jag flyttade så kom vi ju en bit bort ifrn varandra. Men efter att funnit varandra på malmöfestivalen och eftersom Therese lämpligt nog bor i Stockholm var vi ju bara tvungna att ses :) Det var kul och återigen kul. Blev en fika i gamla stan och lite harry potter musik på det :P

helgen var bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0